Menj vissza   Tozo közösség > Hír > Táplálkozás - Táplálékkiegészítés
Regisztráció Blogok Súgó Tagjaink Mai üzenetek Keresés Mai üzenetek Jelöld a fórumokat olvasottnak

   Szerző

Gabcsika
Tozo.hu felhasználó
Hírek: 297
Összes olvasása
   Hír Kategóriák
   Felhasználói Menü
   Zabpehely, minimum egy kehely….
Erdős Ádám a Tozobodyformers team kiemelkedő versenyzője ismételten meglepett minket egy igen alapos okfejtéssel. Akit a táplálkozástudomány érdekel, ne hagyja ki , ezt a cikket.
   Teljes cikk / hír
Zabpehely, minimum egy kehely…


A zabpehely, mint szénhidrátforrás, részemről az a legjobb választás, bár összehasonlíthatnám a rizzsel de nem lenne sok értelme mert mind a kettőre szükség van, és az túlságosan elhúzná az írni valót, tehát érdemes 2 okfejtésre venni.

Lássuk hát mi is az a zabpehely?

A zab a kalászos növények közt viszonylag későn került termesztésre.
Kezdetben, mint gyógynövény volt ismert, és termesztése valószínű, hogy Németország területén a római birodalom fennhatósága alatt kezdődött.
A legtöbb zabot napjainkban Észak-Amerikában és Oroszországban termelik (Ezért ilyen jók az Orosz testépítők?USA-ról nem is beszélve )
Élettani hatásai:
  • B1-, B5-, B6- és E-vitamint, olajat, fehérjét, keményítőt, rostot, kalciumot, foszfort, szerves sót, vasat tartalmaz.
  • segíti az emésztést,
  • megelőzi a székrekedést,
  • savlekötő hatása van,
3 Fő feldolgozott formája a zabdara, zabpehely és a zabpehely liszt, valamint a hántolás után fennmaradt zabkorpa.
Ebből méltán közkedvelt nálunk és hétköznapi emberek között is a zabpehely.

Milyen módon készül a zabpehely?

A zabpelyhet gondosan válogatott, egész szemű, kiváló minőségű gabonából malomüzemi tisztítás és előkészítés után, gőzöléssel, hengerek közti lapítással állítjuk elő.
Zabpehely tartalmazza a zabszemekben lévő táplálkozás-élettani szempontból fontos alkotóelemeket, fehérjéket, élelmi-rostot, természetes vitaminokat és ásványi anyagokat. Felhasználásának legnépszerűbb módja a vízben vagy tejben való felfőzés, valamint a joghurtban, kefírben való áztatás, de főtt ételek, sütemények, töltelékes áruk is készíthetők belőle.
Na de ki ne hagyjuk a proteinturmixban való áztatást sem.

Telis-tele van vízben oldódó rostokkal, melyek csodákat művelnek az emésztőrendszeredben. Emésztés közben ugyanis a káros koleszterint magukkal ragadják – nem adva alkalmat a felszívódásra - és a többi salakanyaggal együtt kijuttatják a szervezetből

- Arra már számtalan bizonyíték született, hogy csökkenti a koleszterinszintet.
- Egy magas koleszterinszinttel rendelkező felnőtt csoporton végzett kísérlet azt mutatta ki, hogy a koleszterincsökkentő hatása komolyan vetekszik az ugyanerre a célra kifejlesztett gyógyszerekével.

Érdekességként:télen a néhány perces forralás után már könnyen emészthető, addig a nyári időszakban még félórás főzés után is emészthetetlen, különösen gyermekek számára. Így célszerű a zabpelyhet 6-8 órára beáztatni felhasználás előtt.

Energiatartalom Szénhidrát Fehérje Zsír Élelmi-rost
Zabpehely 1568 kJ l 373 kcal 64,0 g 13,0 g 7,0g 16,0 g



Amit még fontos tudni hogy a glikémiás indexe a 100 értékben a 60-as szinten áll tehát ebből a szempontból is megfelel a testépítőnek.
Mivel szénhidrát tartalma magas felszívódása lassú, telítettlen zsírokban gazdag.


Én a rizsnél is jobb energiaforrásnak tartom.
Praktikusság szempontjából is nyer a rizs felett, mert 30 másodperces művelettel MRP varázsolható belőle.
Maradjunk annyiban, ha ZABOT ESZEL BARÓ LESZELJ



IZOMBOY-Erdős Ádám
   szerző:: Gabcsika, at: 2008/02/12

tozo.hu © 2007 by Tozo.hu



Minden időpont GMT +2 alapján jelenik meg. A pontos idő 19:39.